Iedere klant vraagt om een andere benadering
Klanten letten over het algemeen op verschillende aspecten bij de aanschaf van een product. De prioriteit van deze aspecten is per individu anders. Klanten zijn bijvoorbeeld op zoek naar klantvriendelijkheid, service en kwaliteit. Als verkoper is het belangrijk dat je voor al deze aspecten nagaat in hoeverre je ze kunt leveren aan de klant. Kom je erachter dat je op bepaalde punten onvoldoende scoort, probeer deze dan in de loop van de tijd te verbeteren. Zo zorg je ervoor dat klanten niet alleen bij jou zullen consumeren, maar op de langere termijn ook terug zullen keren bij een volgende aanschaf en dat is toch waar iedere aanbieder van droomt.
- Behandel iedere klant zo goed mogelijk naar je kunnen
- Luister goed naar de mening van de klanten
- Probeer altijd bezig te zijn met verbeteren
Wat geven onze klanten aan?

Wat kan er beter?
Natuurlijk kan het op ieder punt altijd beter! Het is daarom belangrijk om goed naar de wensen en de mening van de klant te luisteren en daar dan ook wat mee te doen. Niets is waardevoller voor een bedrijf dan de beleving van de klant bij de aanschaf van een product. Op Facebook kun je worden beoordeeld door middel van sterren en op je website kun je ook beoordelingstools installeren. Door dit te doen kom je er snel genoeg achter wat er nog aan schort. Doen dus!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten