maandag 9 juni 2014

De meerwaarde van 'social media' voor jonge bedrijven

Bekend raken bij het grotere publiek

Met Indusigns bevinden we ons in de wereld van het interieur. Omdat we ons voornamelijk richten op industriële handgemaakte producten, is het belangrijk om het juiste publiek naar je toe te trekken. Via Facebook is het mogelijk om heel gericht te adverteren. Na verloop van tijd zul je zien dat je steeds beter in staat bent om in te schatten welk publiek jouw product wel ziet zitten.

Targeting

Wanneer je je richt tot een bepaalde groep mensen, waarvan jij denkt dat ze potentiële klanten zijn, dan noem je dat 'targeting'. Via Facebook is het mogelijk om bepaalde sleutelwoorden op te geven. Wanneer een potentiële klant dan zoekt op dat woord, komt in dit geval Indusigns bovenaan in de lijst te staan. Het is dan aan de persoon in kwestie om te beslissen of hij/zij het waard vindt om de pagina te liken.

Plaats informatie die er toe doet

Wanneer iemand voor het eerst op je pagina of website komt, dan moet de eerste indruk meteen raak zijn. Zorg er daarom voor dat jouw posts op 'social media' er toe doen. Wanneer je een tijdje bezig bent met 'social media', leer je steeds beter wat anderen leuk vinden. Denk  richting de klant en vooral niet te commercieel. 

Wij zien de voordelen

Wij van Indusigns zien dagelijks de voordelen van 'social media'. We zijn inmiddels actief op Facebook, Twitter, Instagram en Pinterest. Daarnaast versturen we maandelijks een nieuwsbrief per email via Mailchimp. Dat is een ideaal programma voor het opmaken van mooie strakke emails. Door alle delers en likers bereiken we een steeds groter publiek en door alle feedback kunnen we dit publiek een steeds meer passend aanbod aan producten bieden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten